بلاک های سمپاتیک چه هستند؟

۷ خرداد ۱۴۰۳

علل ۷۵ % دردهای ناشناخته درگیری شبکه و گانگلیون های زنجیره عصبی سمپاتیک (خودکار) می باشد. برای درمان این نوع درد ها با بلاک زنجیره سمپاتیک در نواحی مختلف مثل سر و گردن – سینه شکم و لگن و دنبالچه می توان انواعی از دردها با منشأ ناشناخته و غیر قابل تشخیص را درمان کرد.

بلاک زنجیره ی سمپاتیک با استفاده از داروها والکل یا دستگاه RF توسط فوق تخصص درد در کلینیک درد انجام میشود. شما می‌تواندی برای انجام این عمل در تهران به کلینیک درد نفس مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت با شماره تلفن 26350185-021 تماس حاصل فرمایید.

آناتومی زنجیره سمپاتیک

زنجیره سمپاتیک یک زنجیره حاوی گانگلیونهایی (شبکه) که از کف جمجمه(SKULL) تا کوکسیکس (دنبالچه) در دو طرف مهره های ستون فقرات قرار گرفته است، که بخشهای گردنی – سینه‌ای – کمری ساکرال تقسیم می شود.
این زنجیره دو طرفه در نهایت در قسمت اتصال ساکروم به کوکسیکس به هم متصل شده و یک شبکه واحد به نام شبکه ایمپار (والتر) را در انتهای ستون فقرات درست می کند.

انواع بلاک های زنجیره سمپاتیک

  1. بلاک گانگلیون اسفنوپالاتین
  2. بلاک گانگلیون ستاره ای یا stellate
  3. بلاک زنجیره ای شبکه ی سمپاتیک سینه ای در محاذات T2 و T3
  4. بلاک شبکه ی سلیاک و اسپلانکنیک
  5. بلاک شبکه ی هایپوگاستر
  6. بلاک شبکه ی عصبی ایمپار

درد زانو یکی از آزار دهنده ترین و محدودکننده ترین مشکلات اسکلتی است که برای افراد به ویژه در سنین بالا و با جنسیت زن رخ می‌دهد. اگر به درد زانو مبتلا هستید؛ با مراجعه به کلینیک درد نفس به مدیریت دکتر حسین عدل خو فوق تخصص درد، می‌توانید با روشهای کم تهاجمی و غیر جراحی به کنترل و بهبود زانو درد خود بپردازید. شماره تماس کلینیک فوق تخصصی درد نفس : 26350185-021

مشاوره رایگان